Jak zaprojektować profesjonalną ulotkę?
Ulotki to jedna z podstawowych form tradycyjnego marketingu bezpośredniego. To od nich zaczynają działalność reklamową właściciele niewielkich firm. Istnieje kilka zasad stworzenia profesjonalnej ulotki.
Po pierwsze wybierz odpowiedni tytuł. Każda ulotka musi mieć tytuł. Powinien on być krótki i informacyjny, ale także przyciągnąć uwagę czytelnika i zachęcić go do przeczytania całej ulotki. Spraw, aby tekst ulotki był czytelny. Unikaj skomplikowanych czcionek i trzymaj się krótkich, prostych akapitów, z dużą ilością miejsca pomiędzy nimi. Nagłówki powinny odróżniać się od reszty tekstu. Na przykład, jeśli wybierzesz pogrubienie nagłówka, stosuj pogrubienie konsekwentne.
Unikaj jaskrawych kolorów. Zachowaj kontrast kolorów z białym tłem i mocno zastanów się przed zastosowaniem kilku kolorów jednocześnie. Chodzi o to, aby ulotka nie sprawiała przytłaczającego wrażenia i nie była trudna do odczytania.
Nie komplikuj! Ulotki powinny być uporządkowane i proste. Użyj zwykłego języka, który trafi do każdego odbiorcy. Natomiast unikaj slangu, żargonu zbyt skomplikowanych zdań lub skrótów. Jeżeli nie czujesz się na siłach, skorzystaj z usług jednej z firm oferujących projektowanie ulotek. Agencja nielada.co ma w swoim portfolio wiele tego typu projektów.